Egy amerikai házaspárnak le kellett mondania álmai thaiföldi nyaralását, miután egy tulsai Starbucks üzlet közel 4500 USD-t vont le a bankkártyájukról két csésze kávéért. Az amerikai multinacionális vállalat elnézést kért a tévedésért, és csekket küldött nekik a költségek fedezésére.
A dráma akkor bontakozott ki, amikor a boldog pár, Jesse és Deedee O’Dell, valamint négy gyerekük elmentek vásárolni egy oklahomai bevásárlóközpontba. Hazafelé úgy döntöttek, hogy beállnak a Starbucks drive thru sorába, és kávét rendelnek. Kártyával fizettek, de nem vették észre, hogy 4456,27 USD-t számoltak fel, amelyből 4444,44 USD borravalóként volt feltüntetve.
Csak néhány nappal később, a január 7-i eset után Deedee megpróbálta bankkártyáját használni egy másik üzletben, amit elutasítottak.
Jesse megtalálta a Starbucks nyugtáját és az összeget rajta, ezek után villámgyorsan felvette a kapcsolatot a népszerű kávézólánccal, hogy panaszt tegyen.
A Starbucks területi menedzsere elmondta Jesse-nek, hogy a terminál hálózatukkal problémák vannak, de ne aggódjon, mert két csekket is küldenek a költségek fedezésére. A csekkek megérkeztek, de a számlára való felhelyezésnél visszapattantak, amikor megpróbálták Deedeeék érvényesíteni azokat.
Jesse elmondta, hogy az elmúlt 16 évben a Starbucks igen rendszeres vendége, és naponta körülbelül 10 USD-t költött ott kávéra.
„Megrendeltem az Iced Americanót és a feleségemnek mindig a Venti Caramel frappuccinót extra méretben, és általában 9-10 dollár körül mozog. Egy extra shottal akár 10,75 USD-ra is emelkedhet.”
Jesse azt is elmondta, hogy kifejezetten a „borravaló nélkül” opciót választotta, amikor a Starbucks áthajtóján vásárolt.
„Tudom, hogyan kell megnyomni a gombokat, és nem én nyomtam meg azt a gombot. Ha nem a barista, akkor mindenképpen a cég, a mi problémánk okozója!”
A tulsai házaspár elmondása szerint egy egész napot töltöttek azzal, hogy 30-40 alkalommal hívták fel az ügyfélszolgálatot, miután a kártérítési csekkek vissza pattantak.
Az O’Dell család ezek után kénytelen volt felhívni a tulsai rendőrséget. A pár igyekszik mindenkit figyelmeztetni, hogy ellenőrizze a nyugtáikat, és most fenntartásai vannak azzal kapcsolatban, hogy ezek után továbbra is járjanak a Starbucksba kávéért.
A Starbucks szóvivője szerint az incidens emberi mulasztás eredménye lehet. A cég tisztában van a körülményekkel, és a házaspár hamarosan postai úton kapja meg a legújabb csekkeket.
A Starbucks hibája nagy hatással volt a család életére, és arra kényszerítette a házaspárt, hogy lemondják álmai családi nyaralásukat Thaiföldön, ahonnan Deedee is származik.
„A feleségem Thaiföldről származik, és az Egyesült Államokban nőtt fel. Terveztük, hogy január 27-én családdal vidékre utazunk, de le kellett mondanunk, és ezek a jegyek nem téríthetők vissza.”
Jelezték, hogy a problémát orvosolták, és az O’Dell család sikeresen beválthatta a Starbucks csekkeket február 6-án, hétfőn. A thaiföldi nyaralás azért ugrott….